Skola förbereda sinnet sitt

0kommentarer

Det är oundvikligt att inte tänka på skolan längre. Men jag måste säga att just nu i denna sekund så ser jag nästan fram emot månaderna som komma skall. Svenska, engelska, franska och nytt för i år: italienska! Perfekt uttal, alla rätt på glosprov och med mål i sikte. Jag ser mig själv sittandes i min lägenhet och studera ord, de fastnar så lätt. Ord. Helst skrivna. En välförtjänt tripp till Paris och Notre Dame kanske, eller till Italien och äta pizza?

Skolan kommer nog inte vara så barmhärtig att den helt slutar att påminna mig om varför jag avskyr den. Sån tur skall man väl inte ha. Med detta i åtanke kan jag emellertid inte säga annat än att jag just nu, nu, saknar det höga taket över alla hundratals trappor, klassiska musiken i korridorerna, statyn och målningen och hemligheterna... Ja, mitt Hogwarts.
//Jk

Kommentera

Publiceras ej