Stjärnan

0kommentarer

Min lägenhet som i nuvarande stund är mitt oppe i en transformering. Det går inte blixtsnabbt likt ett slag med trollstaven, det är mer som när man författar en bok. Först det mest basala; en tanke. Sedan grunderna, ritningar och lite skisser. Det tar tid och allt måste vara noga planerat, med inslag av ett fåtal utsvävningar som ger själ och liv åt världen mellan väggarna. Några återblickar och vackert utsmyckade bilder. Nödvändiga ting. I slutet kommer det roliga... Min stjärna, jag önskar mig dig nu! Vill flytta in där i den världen, bo mellan väggarna av alla ord. Man har allt tur att man har en författare (metafor för pappa) som skriver boken åt mig, jag säger bara vad som skall stå.

Bus och FF ses fram emot i min femrummare, haha! Tydligen säger man inte att det är en femrummare, hur skulle jag veta det? Man ljuger ju om man säger att det är ett rum och kök. Toan och de två hallarna då, varför räknas inte de för? Vuxna är knäppa. En femrummare har fem rum och det har Stjärnan, så det så! :) 
//Jk

Kommentera

Publiceras ej