Vackra världen

0kommentarer

Mitt schema en måndag: börjar vid åtta med teater, sedan två lektioner dans, lunch, engelska, idrott och till sist yoga som slutar halv sex. Fabulöst!

På teatern fick vi säga vad vi helst av allt i hela världen ville vara om vi inte vore människor. Fågel, val, godis, musik, hav, apa och så lilla jag som ville vara en liten sten, i fickstorlek ungefär. Fast det är ju såhär: att vi är av samma material som bergen, haven, stjärnorna, träden och alla djur, för vi är ju uppbyggda av samma beståndsdelar allihop. Så egentligen skulle jag ha kunnat bli en sten, fast i stället blev jag människan Julia. Galet fantastiskt, eller hur?!! Universum är 13,7 miljarder år gammal och där föddes vi. Vi, du och jag, är en del av universum och stjärnornas liv är vår historia. Vi föddes i rymden. Oh my garden, det är väl inte underligt att man älskar livet?

Älskar livet!!!!
//Jk

Kommentera

Publiceras ej