Vi är alltid på väg...

1kommentarer

... för vi kommer alltid möta framtiden samtidigt som vi lever i nuet. För framtiden förändras till nuet när vi lever. Det händer utan att vi tänker på det: vi lever i framtiden i nuet. Så därför är vi alltid på väg men också alltid på samma plats. Samma plats är NU, det är där vi är.

Just nu är jag på väg till staden, närmare bestämt till Stjärnan och måla garderober medan pappa lägger golv eller tapetserar eller spacklar. Sedan kommer jag gå in till stan för att träffa Maja G, Bea, Frida och Linda. Det är likadant där fast det inte handlar om tid; kroppen är i rörelse på väg till någonting, men inuti är jag alltid mig.

Tiden må gå, men blott nuet räknas.
//Jk

1 kommentarer

Mathilda

11 Aug 2011 19:07

Sv: Jo men exakt, det låter som en bra plan i mina öron. Yes, man blir lätt lite för beroende av alla elektriska prylar hemma, det är nog inte så sunt egentligen. Folk borde bli bättre på att typ ... chilla, utan att ha massor av saker såsom tv och dylikt att underhålla dem hela tiden xD. Tror nämligen det gör folk mer blasé i längden.

Kommentera

Publiceras ej