Eksjö

1kommentarer

Imorgon far jag och några sköna människor till Eksjö. Jag gör mitt resesällskap som är idel femtioplusare den stora äran att sänka medelåldern lite med mina tioplus. Det känns bra. Åhjo, nog skall jag kunna trivas i en så vacker stad som Eksjö efter alla efterforskningar jag gjort om den. Det skall tydligen finnas flera bokhandlare, och det skall till på köpet vara signering imorgon av någon föga känd deckarförfattare! Gå bland de medeltida husen och se på gycklare och inmundiga härliga juldelikatesser och kanske, jag hoppas så innerligt, göra ett besök på Albert Engströms-museet. I vår skola finns klassrum som närapå är döpta efter före detta elever. Gissa. Ett av dessa är tillskrivet Albert Engström. Åh, han har gått på min skola och varit medlem i Fosterländska Förbundet. 

Finfint. Vad kan man mer tänkas göra i Eksjö, en liten stad i Småland? Sjunga Borgmästar Munthe. Trudelutt så fint man kan ha det i Eksjö, tror jag! Och bo på hotell skall vi göra också. Det om något är ju gott så det förslår! Åh, det är så att man bara vill sova och så fort som möjligt uppleva den härliga hotellfrukosten som väntas. Ha det fint och älska.
//Jk

1 kommentarer

Gissa vem!?

03 Dec 2011 00:42

Idel femtioplussare??? Men jag då...

Kommentera

Publiceras ej