Tredje advent

3kommentarer

En, två, tre, fyr. Ett huvud fullt av glitter och bubblor. En fantasi. Lutar mig bakåt, tas emot av spegeln, golvet bär mig. Med ryggen vänd mot balettstången står dansarna mitt på golvet. Mina dansvänner är lika många som en fras i en vanlig låt. Smeksamma rörelser med tåspetsen mot golvet. Åt höger först. Tendu är lika fint som havet, som nyfödd bebis, som två händer som knutits i varandra. Trolleri med benen, skatten ryms i våra kroppar som bär på hemligheten om utåtvridning. Fötterna, benen, styrkan. Vi dansare är så vackra. Jag sitter på golvet och ser mina åtta dansare när jag inser, att jag är lika mycket dansare som dem. Och rymden med sina glittriga avgrunder är inte långt ifrån. Att vara dansare, som vi är. Med utstrålning, center, spottningar och kärlek, golvet som vår bästa vän. Så medvetna om varje muskel som spänner sig när vi gör det vi gör. När vi gör det vi älskar att göra, får det syre vi behöver för att andas. Fem, sex, sju, ått.
//Jk

3 kommentarer

Mathilda

11 Dec 2011 11:41

Så fint!

Maja

11 Dec 2011 21:43

Åh vad fint.

sonja

13 Dec 2011 20:36

Ååh <3

Kommentera

Publiceras ej