När vi lever livet

1kommentarer

Hur många påsar som äventyret i Stockholm till slut hade placerat i en stackars oförstående flickas händer går nästan inte ens att räkna på två händers fingrar. Två klänningar, en kjol, en vårjacka, en blus, vykort, en tidning, träningsbyxor, dekorationssaker och en bok. Jag är utfattig, igen. Mina pengar hänger säkert i min garderob som man lite fritt kan översätta talesättet från engelska till svenska. Ey, men kul hade vi så det förslog! Alldeles för trötta och sådär lagom vi-skrattar-åt-tråkiga-saker-flummiga. Turner, Monet och Twombly-utställningen uppfyllde mina förväntningar och trots att det var verk från deras liv som gamlingar var det i alla fall en näckrosmålning av monsieur Monet, mycket fint!! Eve var uttråkad och skrattade dock åt Monets oskarpa mästerverk när jag berättat att han led av gråstarr i slutet av sitt liv... Svansjön var oslagbar. Det bästa jag varit på? Tack bästa syster för den julklappen, och tack päron för tågbiljetterna.

Boken jag köpte, låt mig berätta om den. Den har samma funktion som chokladkalendern; att ge mig en utsökt bit av något gudomligt varje dag. Skillnaden är att det är små utdrag av all världens litterära klassiker som man får njuta av varje dag under ett helt år! Det nya året kan ju knappast bli något annat än underbart, fantastiskt sagolikt, tänker jag! ♥
//Jk

1 kommentarer

Anonym

12 Jan 2012 17:09

Tror minsann att Svansjön blev en sådan megasuccé så de ska köra den även i december i år...

Kommentera

Publiceras ej