Dec. 26, 2011

0kommentarer

Dagmar är assur, och det är ju fullkomligt förståeligt! Dagmar fick nog bara tråkiga julklappar och ingen kärlek denna jul, till skillnad från mig! Men snart fruktar jag för mitt liv, snart får Dagmar sluta blåsa och fixa lite snö istället. Jag menar, det är tio grader och ingen-jacka-väder ute. Enligt Mayaindianerna blir det ju ingen jul nästa år...

Stop worrying! Oh my garden.
Jag har haft en jättefin jul trots att den varit grön. Precis som sig bör har den bestått i ett resande fram och tillbaka till en massa okända släktingar (fullkomligt ironisk), åh, den som bodde längst bort tog det fem minuter att ta sig till! Man spelar spel och äter gott och skrattar. Det är tänkt att man gör så lite som möjligt, men inte ens det lyckas man med, nästan. Nej, för tänk så många man måste träffa och så många filmer man måste se och så många böcker man måste läsa! Idag har jag målat, gjort lasagne och sett på film. Imorgon åker jag in till stan igen. Man bara flyter fram. Eller blåser.  

Jo, man har det ganska gott. Julen är slut och snart börjar nya året. Tänk om alla hade som nyårslöfte att motbevisa mayaindianerna. Tänk om alla verkligen bestämde sig för att bli miljösnälla. Det kan bli jordens julklapp nästa år, då kanske Dagmar &co blir glada och låter jorden leva länge. :)
//Jk

Kommentera

Publiceras ej