Livet på 46:an

2kommentarer

Livet är rätt så fett. Tänka sig, efter allt man hört.

Bästa 46:an som kör mig morgon och kväll från staden till byn och vice versa. Jag älskar 46:an. Min tänkar-plats är där, på 46:ans säte. Bussen är min. Egentid brukar man säga, att inte störas av okända är det bästa. Men ibland är det bästa att få sällskap på sätet av en vän. Sen när man sitter där djupast i sitt djup i lagom varma 46:ans guppiga vagga blir man hungrig och kan ta lite matsäck eller picknick. Det är det bästa med mig, jag har alltid något ätbart med mig, och det är så mysigt. Jag kan äta var som helst. Och. Just nu har jag en bra balans. Rätt nivå. Mår bra och inte dåligt. Jag äter, tränar och orkar skratta och älskar 46:an.

Jag kan njuta av en hembakad matmuffins med torkade tomater och krämig mozzarella på bussen hem. Det känns så himla bra, det var länge sedan jag kunde njuta sådär. Jag är så stolt och så lycklig över allt. Det finns så mycket att vara glad för. Vad andra säger om livet, att livet är kort och hårt och svårt, det är motsatsen av vad jag känner just nu.

//Sunny Bunny

2 kommentarer

Maja

01 Mar 2011 18:31

Bra Julia!!

tilda.

01 Mar 2011 23:33

älskar balans. du är en otroligt mysig kvinniska (läste majas blogg) julia! och du har mycket att vara stolt över.

Kommentera

Publiceras ej