Filosofiska tankar

1kommentarer

Jag vet vad vänner och familj är till för. Jag har förstått det nu. Förutom att ha någon att skicka julkort till eller gråta tillsammans med eller bara ha för att ta hand om varandra så finns det en till grej de är skapade för. Nämligen till att ta emot all den överflödiga kärlek man har. Jag förklarar: de gör så att man först och främst känner kärleken, sen står de där och tar emot den (så att det skipas lite rättvisa mellan). För av de nära får man så mycket kärlek så man inte vet var man skall göra av den helt ensam, man känner att man måste ge bort lite. Så då får de nära det, de får tillbaka det de egentligen varit med om och skapat.

Någon sa att jag var en ängel. Då sa jag att: Det är bara för att du och mina andra vänner är mina vingar. Utan mina vänner skulle jag ju aldrig kunna flyga.

Alla är vi änglar. & när vi dör så får vi bo i himlen om vi vill.

//Jk

1 kommentarer

tilda

19 Feb 2011 23:46

tack för den finaste kommentaren julia. du är underbar. och ordet underbar är så överanvänt. låtsas som det aldrig nämnts förrut.

Kommentera

Publiceras ej