Gröna fingrar

1kommentarer

Jag har inte gröna fingrar. Mitt land om somrarna bränns opp. Jag vattnar inte de små liven, men dem tycker jag om. Min kaktus på mitt rum är död. Jag skäms för att skriva det, men jag skall vara ärlig i min blogg. Jag vattnar inte den heller. Jag brukar däremot prata med dem. Försöker vara social. Men jag vattnar aldrig. Mamma hjälper mig ibland. Hon har till exempel köpt en fågel som sitter i min gran och kvittrar när jorden är torr.  Ibland väcker fågeln mig tidigt om morgonen när han skriker efter vatten och då vattnar jag nästan för mycket.



Inte gröna fingrar, som sagt. Men svarta det är de. Kolsvarta. Eller rättare sagt bläcksvarta. För använder min fjäderpenna det gör jag.

Vad har du för färg på dina fingrar?
//Jk

1 kommentarer

Frida

01 Mar 2011 18:24

Love to read what you've write. Especially when I'm sick like today. I've tried to say to my body that Julia always makes me feel better. And it helps for me. Including my body. Even if I feel super when I start to read your blog, it often ends up with a super duper feeling.

I love your blog because of that. You always make me feel better. Thanks for that! And take care :)

Kommentera

Publiceras ej