Jag älskar gräs

1kommentarer

Ett jaktlag räddade älgar i helgen. Skogens konungar hade trampat genom isen. Vilken tur att de klarade sig! Djur klarar sig inte i sånt här väder, det är väl ett tillräckligt trovärdigt argument för att vädret skall sluta vara vinter och bli vår? Dessutom är jag så himla sugen på gräs.

Alltså. Gräs. Vanligt gräsmattagräs. Sånt man klipper med handjagaren. Sånt man spelar fotboll på. Som kossor käkar. Som man ligger på och som man äter picknick på. Sånt gräs. Jag älskar grönt gräs. Gör inte du?

Jag har inte skrivit på länge, har varit så trött och upptagen. Jag har hunnit med att klippa mig, dreja krukor och pluggat i flera timmar.

//Jullan

1 kommentarer

E

04 Feb 2011 07:59

Jag älskar oxå gräs, speciellt doften som är efter man har klippt gräset första gången på året ;)

Kommentera

Publiceras ej