Jag har aldrig känt mig mer hemma

1kommentarer

När orden inte räcker till, när man mållös sitter framför bokstäver, vad skriver man då? Hur kan man beskriva äkta kärlek så orden gör den rättvisa?

Såhär är det. Att jag har varit så himla lycklig den senaste tiden. Skulle beskriva det som Vilhelm Moberg skriver i Din stund på jorden. Där huvudpersonen Albert Carlsson flyttar till Amerika "för att bli lycklig", om jag minns rätt... Men vid en ålder som inte är ung ångrar han lite av det, eller han känner sig lite ensam och tänker tillbaka på ett Sverige han lämnat och som inte finns kvar längre. Nu känner han sig inte hemma någonstans. 

Så det som han borde tänkt på innan han flyttade borde ha varit att blir man lycklig pga platsen? Eller hur man känner sig inuti?

De senaste veckorna har jag känt mig hemma överallt. För jag är så lycklig inuti. Jag älskar Sverige men om jag flyttade utomlands nu skulle jag känna mig hemma där med. För det känns som om jag har flyttat in i min kropp nu. Mer för varje dag. Det är bästa platsen på hela Tellus och jag vill bo där alltid.

1 kommentarer

Frida

21 Feb 2011 16:50

True words from a clever girl! <3

Kommentera

Publiceras ej