La vie en rose

0kommentarer

För en stund gav jag opp franskan. Tänkte att det språket är något jag aldrig kommer behärska. Men så såg jag Edith Piaf, eller en film om henne, och blev betagen. Igen. Edith skulle kunna få vem som helst att älska Frankrike. Det är så lätt att bli förälskad i



den goda maten tillsammans med sina vänner på ett uteställe där man kan sitta till sena kvällen. Och servitörerna. Åh, det är nästan så att man vill ta dem till efterrätt om man fick.



Romantiska, fina Eiffeltornet.



De sena nätterna på krokiga gator i en stad som inte sover. Just det, som dessutom säljer glass nästan dygnet runt ♥



Louvren med alla sina sevärdheter. Mona Lisa som är mini



och så Moulin Rouge som man måste uppleva bara någon gång.

Och tusen andra saker som gör Paris till en stad med ett språk jag måste lära mig. Det är så inspirerande och spännande och svårt. Je peux, je sais.

Bisous!
//Julie

Kommentera

Publiceras ej