Costume makes the clown

0kommentarer

Alltså, det är märkligt. Jag är inte som du tror. Du kanske tror att jag är det, men det är liksom inte så. Du fattar va? Jag är inte så.

Jag är liksom inte cool, jag är jag, jag är bra. Du vet, jag tycker om att titta på när en snigel/larv krälar sig över andra sidan gatan; den till synes omöjliga uppgiften att fånga ett flygande löv; lyssna på tystnaden; slicka igen vykort; skriva G som en gemen på gammaldags sirligt vis; knyta skosnören och andra saker du knappt lägger märke till.

Jag må ej vara den smartaste, coolaste, snällaste eller vackraste, och jag kommer aldrig någonsin att bli det. Men bryr jag mig? Nej, för jag försöker tycka om mig såsom jag är. Det får du också försöka göra, om du vill, tycka om mig alltså, men kom ihåg att jag kanske inte är som du tror att jag är...

Kommentera

Publiceras ej