På tal om segrare

1kommentarer

Så mycket har hänt i mitt lilla liv de senaste dagarna vilket har orsakat sömnproblem. Två nätter i följd har jag endast lyckats sova typ tre timmar. Jag tänkte på så mycket. Tänkte på vad som hade hänt under pirriga söndagen. Det första mötet med Maria, Viktor, Siri & Hedda sedan juli 2010. Det kändes bra. First time all over again. Men de är underbara, fast konstigt känns det. Att veta allt om deras högstadietid och så missar man några månader i den andres liv och det känns som att mötas för första gången igen. Men ändå, fett relieved. Så himla skönt. Det kommer inte bli vad det varit, men nu slipper vi i alla fall att mötas och riskera "pinsam" tystnad...
& Viktor betyder segrare, det måste betyda något? Har känt varandra i tio år, alltid bråkat men blivit vänner igen. Vänner vinner i längden.

1 kommentarer

viktor.

02 Mar 2011 22:14

Jadu, det är mycket att tänka på nu!

Jag är en segrare, liksom du min vän! Vi har överlevt tio år tillsammans trots våra bråk/slagsmål och allt vad det var. Men vi har hittat tillbaks och det gjorde vi även nu. Inget blir som förut, men huvudsaken är att vi har träffats och pratats vid igen.



Tack för söndagens fika.

Kommentera

Publiceras ej