Naej, törs jag verkligen?

7kommentarer

Med anledning av alla hjärtans dag igår. Som man spenderar med sina kära och med man inkluderas även lilla jag. Spenderade dagen i skolan med klasskamrater, ni är verkligen små hjärtan för mig, samt när jag kom hem spenderade jag också hjärtetid med människor som tillhör mitt hjärta & Frida där borta i England! Ändå så saknade jag några hjärtan. En del som försvunnit från hjärtat men ändå har sin plats p.g.a. hålet som fortfarande ekar tomt. Mina gamla bästisar. Så kort och gott låg jag och vred mig i sängen och ångrade att jag inte tillbringade dagen med dem också. (Aldrig är man nöjd, va?) Nej. För utan dem så har jag ett hål i hjärtat som nog inte lär läka utan vidare.

I min säng flyter allt opp till ytan. Att vatusan, sjutton år och redan skraj inför dagen jag ligger på min dödsbädd. Ska jag verkligen ligga där gammal, grå och ÅNGRA något i mitt liv? Nej. Jag vill inte ångra något när jag är gammal och på väg att dö. Jag vill dö med zero bekymmersrynkor i pannan. Jag vill ta tillfället i akt.

Så det gör jag nu. Jag skriver ett jag-vet-inte-vad-inlägg. Och jag svettas. Men nu sliter jag av plåstret snabbt och säger det jag ska säga, så känner jag mig förmodligen bättre efteråt. MARIAHEDDAVIKTORSIRIVADSÄGERNI?SKAVITRÄFFASOCHTAENFIKAELLERNÅT?ELLERSKAVIFORTSÄTTAHÄLSAPÅVARANDRAPÅAVSTÅND?

Nu måste jag troligen duscha igen. Det droppar.
Jag vet knappt varför det blev som det blev. Missförstånd? & det är aldrig ens fel att två träter och nu... Är det gjort. Det jag haft på tungan ett halvår. Det som jag försökt följa enligt osynliga regler, men finns några i ett fall som detta?

Jag kommer inte ångra något nu i alla fall.

(Jag är så nervös. Nu ska jag vara tyst en stund och grunna på vad jag gjort. Vad hjärtat tagit sig för när hjärnan varit avstängd.)

TYSTNAD

7 kommentarer

Anonym

15 Feb 2011 14:33

Du kloka fina lilla människa. Fanns det ett pris för rymligaste hjärtat vore det priset ditt... ♥

Maja

15 Feb 2011 20:35

Åh, fina Julia. Vad du är värd så mycket.

Siri

15 Feb 2011 22:58

Jag är gärna med på en fika, efter ett halvår finns det alldeles säkert en massa catching up att göra! Och när vi ändå är igång kan vi kanske "lära känna" varandra igen? Jag tror att både du och jag har förändrats en hel del :)

maaariaaaaan

16 Feb 2011 09:49

TJENARE KUNGEN!!!

Jag vill inget hellre! räkna med mig!

PUSS



PS. Jag tackar ja åt viktor också. han är med!

Siri

16 Feb 2011 17:42

Siri, Viktor, Hedda och Maria kan på söndag runt två, kan du Jullan?:)

Jullan

16 Feb 2011 18:38

Bra meddelandecentral detta:) Julia kan på söndag runt två. Är alla i Viken så det passar med Lilla Blå? Eller?

Frida

16 Feb 2011 22:57

I can see tears on my pillow - again. Wtf, I'm always crying (even when it's a funny text) when I read things you've written. You have so much feelings and you really put them into words. How J.K? I love you! You're amazing <3

Kommentera

Publiceras ej