I varje sekund

0kommentarer

I varje sekund andas jag samtidigt som jag gör en massa andra saker. I varje sekund när jag andas så kommer ett nytt andetag och tar vid där det andra slutade. De fortsätter från sekunder och övergår till timmar och sjutton långa år, mina andetag. Precis som alla saker jag gör eller borde göra fortsätter de utan att sluta. De rullar på.

Jag gör en massa saker samtidigt och när det är klart väntar något annat på att bli gjort. Jag måste äta. Jag njuter av att spela kortspelet plump runt köksbordet med familjen. Springer opp till datorn för att göra läxor. När jag tröttnat på det så läser jag och viker tvätt i en halvtimma. Sedan ser jag på filmen Coco Chanel med finaste Audrey Tautou, sen förbereder jag inför natten. Jag måste sova ut för att orka med 3 föreställningar i helgen...  ♥

Likt andetagen alltid kommer med nya andetag kommer alltid något finnas att göra på. & precis som jag inte vill att andetagen skall upphöra så vill jag inte att "görandet" skall sluta samlas kring mig. Jag vill göra. Beröra. I varje sekund. Då lever jag.

Kommentera

Publiceras ej