Idag saknar jag att vara gymnast

1kommentarer

Idag på dansen dansade vi afrikanskt. Läraren har en unge från den världsdelen och hela deras berättelse är så himla fascinerande. Läraren är faktiskt väldigt härlig och omtyckt. Ungen, Naomi (eller vad hon hette) är 6 år. Precis som ungarna jag undervisade i gymnastik i några år. Då kom jag på att jag saknade Alise, Rana och Bam/Pam så häpnadsväckande mycket. Små ungar är bra. Jag fick kramar av dem varenda femte minut!

& på tal om bra små barn, så viskade en fågel i mitt öra att mina favoritflickor kanske kommer och kollar på mig på scenen imorgon. Almis-Palmis och Maja-Baja (mina kusinbarn). Fullbokat dessutom!

När jag blir sådär glad som jag ofta blir så kan jag inte sitta still. Helst av allt vill jag hjula. Vilket får mig att bli påmind om gympan ännu en gång och hur mycket jag saknar att hjula en hel lektion på 2 timmar, sitta spagat på en bom eller göra bakåtkullerbytta, eller vara så bra att man förflyttas till bästa gruppen tillsammans med Siri.

1 kommentarer

Österholm

24 Jan 2011 23:17

Almis-palmis och Maja-baja var där och såg sin favvo på scenen gissa om tanterna blev uppskattat helst med toapapper i rumpan :)

Kommentera

Publiceras ej