Touched for the very first time

3kommentarer

Hej bloggen!
Idag hände det igen. Det som jag börjar bli lite van vid nu. Att gå på en överfull buss och tvingas sätta sig bredvid någon (ve & fasa!!). Naturligtvis somnar man. Det är väl klart? Sen att man råkar somna på någon främlings oskyldiga axel är dock inte så klart (om man inte heter Juliateddy såklart). Idag var det en tant. Hon sa: Hmm, erm, nu får du räta lite på dig, hmm, erm. Med ett urskuldande leende på läpparna. (Tappra tant!)



Tur att jag inte dreglade på hennes gula fula jacka i alla fall. Då hade jag dött och hoppat ut i första bästa dike och grävt ned mig. Ursäkta, ursäkta främling, var det enda jag kunde kläcka ur mig. & så titta åt andra hållet och vara röd som en tomat i ansiktet. Låtsas somna om (hur skulle man kunna somna om efter en sådan tragisk händelse?) Bussen går vidare. Som tur är.

Om det hade varit en pudding till kille hade jag inte ens behövt somna för att börja dregla, men om det kan vi prata om vid ett annat tillfälle. :)

& du kära, bloggen. Förlåt att jag varit ful i munnen på sistone. Jag ska lägga band på mig! Skärpning JK!!!! Inga hoppande grodor mer. Men grodor som blir prinsar, ni får hoppa så mycket ni vill! ♥

3 kommentarer

viktor.

24 Jan 2011 20:37

vilka minnen! saknar den tiden grymt mycket just nu.

hoppas du hade en bra födelsedag. snart är det min tur! :)

Och hetingar på bussen FÅR man luta sig mot, det är som en oskriven regel.



ha det bra.

Österholm

24 Jan 2011 23:08

Ja, som man bäddar får man ligga.....kan man säga som svar till mycket. Du Jullis lite dregel har ingen dött av!!!!

Frida:)

29 Jan 2011 22:24

Haha, you always falls sleep on my shoulder, but that's not the same thing as falling asleep on a stranger's shoulder.

Love u, my friend! See you in the future. xxx

Kommentera

Publiceras ej