Back - once again

3kommentarer

Premiär för filmen Back in Business idag! Jag älskar den så mycket, vilken regi, vilken ljud- o ljussättning, vilka skådisar! Sicken bra film må jag säga. Den måste ju vara hundra gånger bättre än live. Den rullen lär jag slita ut med hälsan.



Här är lite bilder från liveföreställningen. Och så tänkte jag berätta om några roliga saker som hänt, för när man gör något sånt här kul så blir det naturligtvis en hel del anekdoter. Som den där gången jag var kossa och skulle ta tag i min svans men råkade tappa öronen i stället...



Och när man går förbi mormor Mai som sitter på första rad: Muuuu, säger hon då. I alla fall om det är hennes barnbarn som är kossa.



Eller när ridån precis skulle gå opp på premiären och jag säger åt Jhimmie att stoppa in snoppen. På slipsen, såklart. Det vet väl alla att slutet på slipsen kallas snopp!!???



Söttanterna som klagar, den ena söttanten (till vänster på bilden) som blev så frustrerad att hon sa FAN mitt på scenen när micken var på. Det är bara att låtsas "Det ska vara så".



Av med kläderna bara! Tanterna kommer till slut på idén att de skulle få det bättre i fängelset. Älskar tanterna. Mormor vek sig dubbel när hon såg dem, hon satt som sagt på första rad och skrattade så hon tjöt. Då är det inte lätt att vara klagande söttant kan jag säga. Haha :)



Dansa till niotillfem. En uppmaning till alla flickor, kvinnor och kärringar att vara precis som de är. Skit i sminket, kläderna och att hela tiden "vara perfekt".



& så till slut blev det grand finale.
 
Som tur är har man inspelningen, den alldeles för roliga filmen. Vi var ju faktiskt bra! Kommer nog vilja se den hur många gånger som helst. Det kommer kännas tomt helgerna framöver nu. Men också skönt att kunna ha lite fritid och ledighet. Det har inte bara varit en dans på rosor. & på tal om det så måste jag tacka all den fina publiken som fyllt mitt rum med blommor, och hårinpackning!

Massa roliga saker har hänt i revyn, det är nästan skrattgaranti. Att konstant finna något att garva åt. Någon som gjort fel, någons utstyrsel eller bara roliga skämt av de underbara människorna som medverkat. På scenen lever man i nuet. ♥

3 kommentarer

Maja

30 Jan 2011 23:34

Minsann! Det var så skönt och så givande! Det är inte så ofta som det händer, såna härliga samtal och insikter :) du är bäst! Haha åh, Je t'aime!



Och revyn var fenomenal!

PUSSSSS

Frida

31 Jan 2011 20:00

åh, julia! du måste verkligen visa oss videon nån gång!!

moster

01 Feb 2011 17:11

Tyvärr orkade jag inte gå på revyn kl.12.30 i lördags och det tog mej hårt. Ville såå gärna se den igen.(som du kanske vet har jag varit lite "snurrig") men hoppas jag få se filmen någon gång. Man får väl se dej nästa år igen, för då blir det väl en ny revy hoppas jag. kram och tack

Kommentera

Publiceras ej