Jag följer dig

1kommentarer

På bloggar skriver de om vår, på facebook skriver de om slutet; med sista föreställningen av Back in Business igår var det med ens slut. Alla drömmer om andra tider. Fast ute skiner solen. Den är verkligheten. Jag brukar också vilja fly till andra platser, tider. Men inte idag, för idag är solen min dröm som är verklig. En stor fin sol i vackra Sverigevinterland. Så tacksam över värmen den sprider, så tacksam över att vara tacksam just nu i nuet. Lev idag så lever du i sol.

Jag gick på promenad för en timma sedan. Jag följde solen. Där den sken där var jag. Åh, jag blev så lycklig och berusad. Berusad av ren frisk luft. Så på Valdemarsviken såg jag en röd gubbe. Ensam som jag var ringde jag Eve. Detta var för coolt för att inte dela med någon. Frida, Sonja & Maja är för långt bort annars hade jag ringt till dem och sagt åt dem att gå på äventyr med mig på H²O de med. Eve skulle spela fotboll men vi pratade och då såg jag en till gubbe som pimplade och ett par som var ute och gick med hunden mitt på H²O. Som om det var deras grej att gå där hur naturligt som helst. De var som Jesus. Gudomligt. Mamma får följa med mig ned sen så får jag också prova att leka Jesus.

Tack solen för idag, jag följer dig.

1 kommentarer

sonja

30 Jan 2011 20:25

Sv: Maja sa att det var det vegetariska alternativet till gulasch, men det stämmer inte, för det var kött i.



Det var kul att komma! Alla var så duktiga, speciellt duuw :)



Älskar din blogg också. Blir så glad av den.

Kommentera

Publiceras ej