Experiment

4kommentarer

För att få fler synapser mellan hjärnhalvorna har jag på senaste tiden skrivit med vänster hand när jag egentligen är högerhänt. Jag har även försökt lära mig morse flytande. Igår när jag gick min dagliga promenad utmed skogsbrynet försökte jag mig på att gå passgång också. Det är ju oerhört nödvändigt att kunna använda båda sina händer om jag i framtiden blir konstnär eller författare. Det är ju också viktigt att kunna ett så universiellt språk som morse, och att kunna kommunicera med långa och korta toner är ju bara hyperhäftigt. Att gå passgång var dock en utmaning (dansmotoriken har jag ledigt från) och samtidigt var det den fulaste rörelse som jag någonsin gjort. Hehe.

Hur många nya synapser har då bildats kan man ju undra? Förs informationen snabbare från ena sidan till den andra nu efter hård träning?
Neeeej.... Jag får nog börja med korsord också tror jag.
Tänk fina tankar
//Jk

4 kommentarer

Helena von Schantz

14 Jul 2011 00:46

Ljuvligt inlägg, Julia. :) Jag har mest tänkt arga tankar, men även jag har vårdat mina synapser. Mest genom att spela svåra stycken på piano. Idag har vi fått hem guitar hero fem och Metallica guitar hero. Det är roligare än korsord och säkert synapsbildande det också.

Linne pinne sitter inne

14 Jul 2011 19:29

Oh my, om du blir van att använda både vänster och höger så blir du ju varke höger- eller vänsterhänt, du blir typ...allhänt! o:

Julia

14 Jul 2011 23:46

Helena: Tack! Jag förstår det, själv skrattade jag nästan åt vad jag läste på din blogg, åt hur de gick till angrepp mot så irrelevanta saker. Men förstår att det känns tungt att höra ändå, trots att du oftast har rätt ;)

Underbart! Fortsätt med det, själv gillar jag ju bokstäver så korsord är nog mer min grej.

Julia

14 Jul 2011 23:47

Linn: Jag vet! Jag blir så allhänt med alla händer att jag säkert lär mig skriva med alla händerna SAMTIDIGT!! Tror du inte det? ;)



Kommentera

Publiceras ej