Fina liv

0kommentarer

Fina gårdag. Fina dansare att fika med, och Tilda som är teatrare. En negerboll, skratt och ta-i-fatt-förlorad-tid-snack innan jag sprang iväg. Jag hoppas vädret blir fint så att de kan komma ned till Viken i veckan. Jippie!

Fina sommardag idag. Du rivstartade med en kakafoni av buller. Jag blev nästan rädd för skådespelet du visade oss på himlen, samtidigt som jag var överförtjust över att något kan vara så oerhört fint. Wow, hela himlen lystes opp av blixten. Jag älskar åska och att höra blixten eka i berget, hundra gånger om. Natten var som en dröm, förmiddagen var vaken. Det brukar vara så. Kvarnen hade loppis så några saker blev det allt till min lilla Stjärna jag ska bo i i höst. Sedan åkte vi till mormor, vackra Mai hade gjort paj. Hon tyckte det rimmet var jättekul och jag bara gillar henne så himla mycket, Mai Paj. Hon får bli min brevvän i höst om vi inte kan ses lika mycket då. Pajen hade hallon och rabarber i sig och glasen hade svartvinbärssaft att skrodera med, älskade Mai som aldrig använder recept. Jag ska bli som henne när jag blir sådär stor. Sen blev det en annan loppis och några böcker också naturligtvis.

Love.
//Jk

Kommentera

Publiceras ej