När allt förvandlas från materia till ord

0kommentarer

Orden flödar som en strid ström. Fingrarna spelar med tangenterna i sina händer. En pianomanual kanske funkar lika bra på datortangenterna. Har varje bokstav på tangentbordet en egen ton likt tangenterna på pianot? Är bokstäverna noter? Behöver jag verkligen fråga? Svaren ligger ju framför mig. Jag ser att varje bokstav är en not, en ton. Spelar man dem inte rätt låter det falskt. Som en fiskmås gälla sång, kan jag tänka mig. Jag är inne i flödet. När jag sitter, oftast för mig själv, och känner mig lycklig i varje cell och del och värdefull nyans i min kropps sinneslag. För mig finns bara de här tonerna då, som spelas inuti mig, och som tar skepnad i orden. Tonerna spelas när jag är lycklig, när jag är lycklig vill jag skriva. Jag tar hand om orden som vore de mina egna barn, de skrivna orden är ju för mig blott en sak just nu: kärlek.

Våra liv är spännande och allt blir bättre tillsammans.
//Jk

Kommentera

Publiceras ej