Smaragder är gröna

2kommentarer


Gudomligheter i grekisk och kinesisk mytologi har gröna ögon, precis som jag. Faktiskt så sa en pojke en gång för några år sedan att jag såg ut som en grekisk gudinna, men inte visste jag att han syftade på de gröna ögonen då :) Tydligen äger mitt ansikte ett par ögon med världens ovanligaste ögonfärg (iris). Det är tur att de inte är havsblå så man drunknar i dem, bättre med gröna likt skogen, så man kan gå vilse. Brukar göra det ibland när jag kollar i spegeln och möter min blick. Då vet jag inte vart jag ska, spännande! Som man säger; Herrens vägar äro outgrundliga. Fast jag är ju i allra högsta grad en kvinna, så låt oss ändra till: Damens vägar äro outgrundliga. Amen to that ! Puss
//Jk

2 kommentarer

Helena von Schantz

11 Jul 2011 17:00

Min äldsta dotter Rebecka heter Nefer efter Mika Waltaris Sinuhe egyptiern (den borde du läsa). Hennes ögon är gröna som Nilens vatter och hon är så vacker att man är tvungen att säga hennes namn tre gånger. Nefer, Nefer, Nefer.

Julia

11 Jul 2011 19:22

Nefer, vilket fint namn. Tackar för boktipset, den kommer läsas i sommar, det kan jag lova.

Kommentera

Publiceras ej