Skal(d)

2kommentarer

Har ni aldrig undrat hur salladen blir som ett skal? Vad skyddar den? Vem gömmer sig i vecken? Har vecken något syfte? Så väldefinerad och fin salladen är, och så god att dricka ur i stället för glas.

Krockar någonsin fåglar i flock? När man ser dem komma i hundratal och de vänder åt samma håll, händer det någon gång att de krockar likt vi människor ibland krockar? Hur vet de vart grannen skall flyga? Jag blir så fascinerad av deras falksyn de verkar äga trots att de inte är falkar.

Undra hur många språk Bocelli kan egentligen? Eller sjunger han enbart på italienska och det är jag som lite fritt översätter till svenska och engelska ord JAG tycker att de liknar? Är det så? Varför låter vissa italienska ord som svenska ord? Har inte jag något liv som sjunger med i hans låtar i tron att det är svenska? Hur det än är, så är Bocelli väldigt bra.

Vecken i handen då. Kan man räta ut dem, så man blir vecklös, om man aldrig griper tag i något? Aldrig böjer dem utan bara håller dem helt raka? Eller kan man för den delen börja ta tag i saker på ett annat sätt så att ens veck ändrar form? Hur skall man då kunna spå i dem? Är spådomar trovärdiga? Hur lätt har vi för att tro på saker? Hur vet vi att något är sant?

Intressant
//Jk

2 kommentarer

t.

20 Jul 2011 17:00

gillar det här inlägget. händerna.

Julia

20 Jul 2011 21:43

Tandtråden! Jag gillar dig! Tack, så mycket.

Kommentera

Publiceras ej