Teaterpjäsen

0kommentarer

Jag bor i mitt huvud. Det är fint inrett. Hyran är låg och eftersom att jag bor där ensam kan det bli rätt tråkigt och ensligt ibland. Som tur är har jag fönster så jag ser livet utanför min lilla värld. Vissa har fönster men ser inget ändå, medan andra bor utan fönster men ser hur långt som helst.
Jag har tänkt mycket på världar idag. Jag har huvudrollen i min värld, men i alla andras världar har jag blott en liten biroll. Det ger perspektiv på saker och ting. För man kan inte ta sig in i någons huvud, att en annan människa gästar mitt bo är en hägring. Således är vi dömda till ett liv i ensamhet. Däremot kan man välja att inte bara bo i sitt huvud, utan öppna ögonen och kika ut! Mötas utanför kroppen. Ibland behöver man ju inte ha huvudrollen i sitt liv.
//Jk

Kommentera

Publiceras ej