Ballerina

4kommentarer

Jag älskar att dansa. Ibland är min kropp helt okontrollerbar, den vägrar ibland att vara still. Jag förstår inte folk som inte vågar dansa. Jag säger vågar, inte vill. Jag har fortfarande kvar timmarna från förra året färska i mitt minne. Då jag dansade fast var utanför min kropp för första gången i mitt liv, då släppte jag tanken om att det var pinsamt att lyda kroppens vilja. Jag blev så lätt som en bubbla. Och lika tom som en sådan var mitt huvud. Folk tror att det inte är så svårt att dansa. Att man kan dansa när man vill osv. Naturligtvis kan man det. Men man kanske inte vill, och det är detta en del har svårt att förstå; dans är sjukt jobbigt. Det är en sport som kräver så mycket av ens kropp i styrkeväg så dansare måste äta ungefär lika mycket som en hantverkare för att orka.

Min färskaste dröm är att tjäna ihop lite pengar och åka tillbaka till mitt Irland och lära mig dansa som de i Lord of the Dance.

Livet är en dans på rosor.
//Jk

4 kommentarer

Linda.

20 Jul 2011 11:54

väl talat julia!! dans är mycket, mycket svårare och jobbigare än det ser ut.. älskar bilden med, jättefin!

Julia

20 Jul 2011 21:42

Tack! Åh, vad jag längtar till skolan, och att dansa!!!!

Linda.

20 Jul 2011 21:57

tvåan kommer bli grym!

Din vän

30 Jul 2011 23:29

När åker vi ? Skicka ett brev när du har skrapat ihop pengarna. Irland väntar! Fint talat om dans. Den är magisk. Vi ska dansa Julia. Du & jag, i solnedgångar och på gator.

ManSkaGöraSomOss,DansaMedKänsla

Kommentera

Publiceras ej