Tallinn

2kommentarer

Dagsländan är nymf i tre år och sedan när den blir fullvuxen dagslända har den bara en dag att leva på. Vilka förberedelser för bara en dag! Det tilltalar inte mig så mycket, det där att man väntar på den stora dagen, själv tänker jag att den där enda dagen i dagsländans liv är min enda dag också, varje dag. Om man bara har en enda dag att leva på så borde man ju leva till fullo. Så i dag, i går, i morgon lever jag livet. Men i dag är dagen jag ska flyga. Jag älskar det verkligen! Att se livet från ovan, åka genom moln, vara lite rädd när man flyger över Östersjön, spänningen, ljudet, att prata med människan bredvid, landningen som alltid är lite hoppig. Åh! Jag älskar det. Så efter någon timme är man framme vid slutdestinationen, som denna gång råkar vara Europas kulturhuvudstad 2011. Det är verkligen bra att vara människa, för vi har hur många dagar som helst, vi behöver inte vänta på livet, och vi kan flyga hur många gånger vi vill.
TREVLIG RESA Jk!


Dagsländan ville att jag skulle fota honom.
Minnet av hans liv bleknar snabbt.
Nu finns hans liv kvar, bevarat.
Gjort ett avtryck i världen.

2 kommentarer

Helena von Schantz

17 Jul 2011 18:41

Så klokt, Julia. Mindre fokus på kvantitet och mer på kvalitet skulle verkligen inte skada. Hoppas det blir en strålande Tallinnresa!

sonja

17 Jul 2011 21:27

Wow Julia! Ska du åka idag? Så himla roligt! Puss påreee!

Kommentera

Publiceras ej