Fruktsam kvällskvist

2kommentarer

 
 

Jag tänkte berätta i kronologisk ordning om vad jag haft för mig denna helg som identifierar mig som den autodidakta livsnjutare jag är. Helgen började faktiskt med att jag fick och besvarade ett franskt inlägg från Christel, vännen som Eve bor hos. Så flott! Sedan jag plitat ned de franska fraserna begav jag mig till Melkes med mina päron och åt alldeles underbart god mat, och därefter flanerade vi bland husen och haven och festade till tillvaron lite mer med jordgubbar och smultron. Så började denna dag med blommor i håret på dop för Liv. Det är bland det bästa jag vet att hålla i en sån där liten prinsessa. Nu när mörkret snart omsluter vårt land äter jag ananas och läser i min etymologiska ordbok som jag finner särdeles intressant. Finfint!

Så tänkte jag i alfabetisk ordning berätta om mina fem favoritsaker just denna elfte juni. Ananas, Frida som nu fått sina "barn", Kvällar utan slut, Mamma, Projekt Runeberg.
//Jk

P.S. Bilden i vänstra hörnet, har nästan lärt mig att kolla i kors med ögonen! D.S.

2 kommentarer

H

11 Jun 2011 21:54

Åh en etymologisk ordbok! Den måste du berätta var du köpt, alternativt låna ut till mig!

Jk

13 Jun 2011 23:43

Kommer inte ihåg var jag köpt den tyvärr, var på rea någonstans :)

Bo Bergman: Ordens ursprung. Etymologisk ordbok över 2200 ord och uttryck (2007)

Kommentera

Publiceras ej