Lilla häftiga Scarlett

1kommentarer

En talang, bland många, jag har förärats är att lätt kunna identifiera mig i huvudpersonerna i de böcker jag läser. Eller låt oss säga att jag söker hitta parabler mellan de och mig, försköna mig lite; i böckerna låter vissa egenskaper lite bättre än vad de kanske faktiskt är.

Min absoluta favorit att leva mig in i är ju den makroskopiska klassikern Borta med vinden där jag är ganska lik Scarlett O'Hara i vissa aspekter. En temperamentsfull, ärlig kvinna som skjuter opp obehag till nästa dag. Det löser sig imorgon. Men vissa saker måste faktiskt uträttas. Jag menar, det är väl inte värst lyckat att låta vissa saker bero? Jo va? Om Scarlett kan, kan jag. Så idag är jag verkligen Scarlett. Jag gör det någon annan gång.

//Jk

1 kommentarer

mamma <3

09 Jun 2011 18:03

Finns ju dock en liten, men högst väsentlig, skillnad. Scarlett har fastnat för evigt i en roll i en bok, medan du har friheten att själv forma din framtid, att utvecklas, växa och kanske t.o.m. vilja konfrontera "obehagliga saker"... ;-)

Kommentera

Publiceras ej