Mitt jobb som konstkonstapel

0kommentarer

Hmm, uppehåller mig med att tjura lite över att min favoritbok med ordens ursprung inte visade sig vara komplett. Det var min nya bekantskap Linn, otroligt observant och sympatisk tjej, som uppmärksammade mig på detta mysterium ifall ordet konstig härstammar från ordet konst? & så står ordet inte ens med i min bok, helt ofattbart! Kan någon god själ som vet underrätta mig snarast, tack! 

Konst är i alla fall det som jag arbetar med på vardagar mellan 10 och 16 under fyra veckor i sommar. Till på köpet har jag då stiftat ny bekantskap med den här Linn ("Linne Pinne sitter inne" som jag kallar henne). Det finns värre saker att göra hehe ♥ Och om konstig mot all förmodan råkar vara en variant av konst så är det således helt ofattbart det också!

Helt ofattbart mycket kärlek till jorden trots dess konstiga och ofattbara företeelser!
//Jk

Kommentera

Publiceras ej