Sällskap gör resan angenämare

1kommentarer

På sommaren tar jag ledigt från det mesta. Sommaren älskar jag därför. Jag kanske verkar avskärmad, det är jag, men samtidigt är jag så tillgänglig i alla mina sinnen. Där är allt vaket och öppet. Tillfällen tas om de är enkla att fånga, om jag tappar något en dag fångar jag dagen i nästa. Tingen utstrålar harmoni och jag absorberar det. För sommaren är min tid, det är då jag lever med blommorna. Jag skulle inte trivas bättre på något annat sätt. Gör sällskap med glädjen, det är ett trevligt sällskap, det är som en regnbåge, X:et på en skattkarta, ett barndomsminne eller en hemlig förälskelse... Sällskap med glädjen.
//Jk

1 kommentarer

Helena von Schantz

23 Jun 2011 13:52

Kanske inte allt sällskap, men glädjen definitivt. :)

Kommentera

Publiceras ej