Månlandning

1kommentarer

Men mamma, du måste förklara. Vad är meningen med det här?
Varför kom jag till jorden om jag bara är till besvär?
Nu dalar min sol över Söder, jag längtar till helt andra hav.


Jag känner det som att jag sett världen utan glasögon i flera veckor. Jag känner känslan man har efter att man drömt att man är en Formel1-förare. Många runda varv som gjort en yr. Jag känner också känslan när man är i en stad och gått vilse. Jag känner mig förvirrad och jag har tappat kartan och vet inte vart jag ska och jag är sådär rädd man känner sig efter att ha gjort en kullerbytta i vattnet och inte vet vilket håll som är opp. Ja, så känner jag.

...för jag har tröttnat på livet, jag reser mot fjärran strand.
Med ångbåt på min pyjamas och liljekonvaljer i blick
jag färdas mot okända länder och ordningen jag aldrig fick.

Det sitter en pojke på månen och tittar nyfiket ned
Det sitter en pojke på månen, han sitter stilla och ler.
Det sitter en pojke på månen, han sjunger stilla sin sång.
Älska, älska för kärlek. Älska en endaste gång.
//Jk

1 kommentarer

Frida

07 Mar 2011 23:52

I like that boy J.K. He who is sitting on the moon. Is he your loverboy? Where is my moonboy? Or moonman maybe? Hehe, I miss you so much. I've screwed up a bit, and that's why I don't write on my blog right now... Don't worry so much about it, but I just had to say something. I just live my life, and that's what you and I do J.K. We live our lives! Så det så.

Kommentera

Publiceras ej