Göteborg förra helgen

0kommentarer

Här kommer lite bilder jag tog förra helgen när jag och mina sju vänner tog tåget till Göteborg för att mysa och fika.



Först ut är en Anna som är tjusigt fin överallt. Vi låg och sparkade skavfötters i Klaras pappas säng. Det var så himla snällt av Klaras pappa att låna ut sin lägenhet till oss så det är inte sant!



Sedan knäppte jag en på Sonja med svarta läppar. Hon ser ut som en geisha eller docka eller något, hon ser ut lite olika varenda gång man ser henne. Men inuti är hon alltid Nalle Puh. Kram!



Jag tycker om mat, så därför har jag ungefär tjugo bilder på mat i kameran. Här är när vi äter pizza på Pizza Hut innan vi skall gå och se på bio, Black Swan. Flickorna Majsbajs och Frida som är kusiner med varandra.



Här äter Linda sallad...



och på den sista ätbilden är det Klara som smörar lite.



Här är den andra Majan, men hon ville visst inte vara med på bild. Hihi.



Strosade runt i staden och hamnade i butiken Prickig Katt, som nog förmodligen är vackraste butiken som Svea rike har. På övervåningen tänkte jag: Den där filmen är bra... ÅH! Det är Breakfast at Tiffany's! Sätter mig här ett tag. Så satt jag där ett tag. Hallå!? Audrey Hepburn i en butik mitt på lördagen. Hade jag hamnat i himmelriket? Oui! 



Second hand fanns det gott om. De andra shoppade som om det gällde livet och sådär men jag tog en paus i soffan och fotade istället.



På söndagen åkte vi hem och var lite ledsna för att äventyret tog slut så snabbt. Men vi hann med mycket i alla fall tycker jag. Många koppar varm choklad. Sedan mitt lilla fynd: Indiska Love Songs. Kostade 25 kronor på rea. Den hade reats ut för 75 och 100 innan. Ingen ville tydligen ha den. Världens bästa skiva, faktiskt. Och mysa och busa och ha skoj tillsammans. Åtta rediga, dansanta och underbara flickor i sällskap med varandra.

Fint minne!
//Jk

Kommentera

Publiceras ej