Göteborg

0kommentarer

Liten fin stad som det tar lång tid att åka till om man bor i Valdemarsvik. Igår satt jag sex timmar på bussen men om man tänker tillbaka på hur härligt det varit under dagarna där nere så är det värt det. I lördagsmorse kom dansisarna och väckte Anna och mig med bus och skratt. Äggfrukost blev det i kära Klaras pappas lägenhet. Så himla mysigt. Sedan blev det shopping i världens finaste butiker, alltså vissa av dem ville man inte gå ifrån, till klockan var halv sex. Då hade vi bokat bord på Pizza Hut och pratade och skrattade och åt i mängder. Sedan var det dags för Black Swan, var sisådär. Alldeles för läskig enligt mig.

I fredags hann vi inte med så mycket i Göteborg, vi kom fram med tåget vid ca tolv. Hade haft en angenäm dag i Norrköping tidigare på dagen. Tämligen angenäm, ack så fin, och åh vad jag lovordar den! Promenad i solsken, Arbetets museum om kvinnor, mat, äventyr, Karins utställning igen, dansföreställning och så tågresan som var ypperligt skoj!

Bästa köpet: en skiva med indiska love songs.
Roligaste händelsen: när jag stod i kassan och skulle köpa denna indiska skiva kom Maja och sa lite paff: Sonja sitter fast i rulltrappan. Vad? sa jag. Hon upprepade och jag var tvungen att gå och kolla. Wow. Som sagt, fast som en fisk på metkroken. Haha, Maja började ta kort och folket samlades där nere runt Sonja. Till slut kom hon loss och den långa fina klänningen var manglad, död, misshandlad, trasig och oljig. Fick klippa bort några cm. Hahahaaha. Finaste klänningen var helt förstörd. Stackars SOnja.

Bilder kommer när jag orkar.

Kommentera

Publiceras ej