Mjödöbollar

1kommentarer

Såhär ser jag ut nu. Fast tre år äldre, lugglös och med större bollar.



Imorgon är det måndag och då får jag lockigt hår. Eller afro. Det är sånt man inte vet ännu. Men jag vet att sådana här bollar har de små afrikanungarna på teve och de är asballa faktiskt. I löv them. De kallas Mjödöbollar för att Kris-Tina (min kusin och tillika frisör) alltid gör dem när vi är på Mjödö. Hon gör dem på Alma, Maja och så på mig. Så går vi tre omkring på den lilla ön med våra bollar på huvudet och badar, solar och har ont i huvudet i flera dagar. Precis som Eve. Fast hon har bollarna på fötterna istället och får ont på sina blåmärken. Evesis mitt fotbollsproffs. Båda har vi bollar som går i mål.

När frillan nu är donad finns det väl inte mycket mer att göra. Dagen har räckt till, för en gångs skull. Två fina projektarbeten har jag hunnit med att se, lilla Jennys dansuppvisning och bästa Karins konstutställning. Nu återstår bara att undra vad jag skall göra för projektarbete i trean, läsa DN och de sista sidorna av Herta Müller. Sen sova med bollar som gör ont (och ont är att ta i i underkant).
Vad gör man inte för lockigt hår? ♥
//Jk

1 kommentarer

E

07 Mar 2011 07:38

Gilla din frilla som du fick i morse ;-)

Kommentera

Publiceras ej