Sjung en sång om livet

0kommentarer

Jag skall skriva om två saker jag älskar lite mer än bulgur och fula namn i almanackan idag. Den första saken är sånger som dyker opp i huvudet & som passar utomordentligt bra till vad som händer i ens liv just samtidigt som de ploppar opp. T.ex. när man ringer sin älskling: I just called to say I love you. När man skall springa till bussen och måste säga hej då till vännen man sitter och fikar på caféet med: Good bye my lover, good bye my friend. Det är jättefint att sjunga en trudelutt från en låt istället för att bara säga det, tycker ni inte? Dessutom så kan man sjunga om en sak man kanske annars inte skulle vågat säga normalt till en person: I beg you pardon, I never promised you a rose garden...

Den andra saken mitt hjärta klappar lite extra för är att cykla. Idag blir premiärturen! Snart har jag väntat alldeles för länge, jag måste nämligen (lyckligtvis) åka och köpa ingredienser till varm choklad. Hehe. ÅH! Att få vinden i håret och känna sig fri och cykla det allra snabbaste! Jag älskar det verkligen. Tyvärr blir det inte med min egenmålade cykel eftersom den blivit stulen, och tyvärr inte med mors näst nyaste cykel eftersom den också blivit stulen (saker jag inte tycker om är när folk stjäl). Så det får bli på en annan cykel vars växlar inte fungerar.



Min färggranna cykel som ser tråkig ut framifrån.

När man skall cykla och köpa kakao sent om kvällen, så kan man sjunga: Det sitter en pojke på månen...

Simply remember your favourite things and then you don't feel so sad.
//Jullan

Kommentera

Publiceras ej