Det finns mycket lycka att se

1kommentarer

Idag såg jag en medelålders man med portfölj, grå jacka och en telefon vid örat. Han såg ut som de flesta män i den åldern gör, jag kände igen stilen, men ändå var det något som fick mig att fastna på hans gestalt och hålla kvar blicken lite för länge än vad som anses tillbörligt. Hans ögon var som solglittret på havet han satt bredvid och ur hans mun kom stora bullrande vågor av skratt. Åh, vad han såg lycklig ut! Det var det som gjorde honom annorlunda mot alla andra gråa människor. Han spred ett speciellt ljus omkring sig.

Det var det lilla som gjorde mig lycklig idag. Att se en annan människa känna den lycka jag vet att jag också oftast känner. Tack okända man för nöjet att få glo på dig
//Jk

1 kommentarer

Linda

30 May 2011 21:06

tack finisjullis! löser det sig för mig så löser det sig säkerligen för dig med, puss!!

Kommentera

Publiceras ej