Du kanske är Disney om några år

1kommentarer

Disney tillhör en av världens bästa mänskliga bedrifter. Tycker ni inte? De är så bra på så många sätt. Så smarta och roliga. Dessutom lär man sig massa historia enbart av att se dessa barnanpassade filmer. För visste ni att många av de mest kända karaktärerna är baserade på verkliga människor? Där Robin Hood är sig själv, likaså Pocahontas, de har faktiskt funnits. Lejonkungen är Shakespeares Hamlet, Mulan visste jag inte säkert vem det var, Jeanne D'Arc kanske men det var fel. Mulan är en flicka i en kinesisk folksaga, Hua Mulan, googlade jag nyss. Disney är smartare än de ser ut.

Jag är i alla fall prinsessan Fiona i Shrek. Hon måste gömma sig varje natt precis innan hon förvandlas till ett träsktroll. Jag måste "gömma" mig varje månad när jag känner mig som ett troll. Är sjuk idag igen, jag hatar trollet som kommer.
//Jk

1 kommentarer

Linda

24 May 2011 20:06

bästa disney! hihi

Kommentera

Publiceras ej