Favoritord

0kommentarer

Min blogg är fylld av mina favoritord. De må kanske inte alltid sitta i den följd jag mest njuter av att läsa dem i, men de är där; på rader och till och med skrivna runt om i skrivstil med min vackraste penna. Den vackraste pennan enligt mig är den man doppar i bläck och alltid blir svart om fingrarna av.


Favoritordet löjtnantshjärta innehåller så mycket. Det är det ordet jag strävar och trängtar efter att bli. Precis som Elvira blev Sixtens löjtnantshjärta vill jag bli någons.

Osvenska ord tycker jag också om. Som till exempel dolce far niente. De tillhör den kategori av ord som får mig att vilja leva mer. Och såna ord, något så simpelt som bokstäver efter varandra men som får mig att känna något så mäktigt, såna vill man skriva. Speciellt med en fin penna.



Jag bär alltid med mig något jag kan skriva ned saker med. Mina tankar som är en del av mig får inte dyka opp i huvudet för att sedan försvinna, då försvinner jag. Med orden bevarar man, det är en av anledningarna till att jag skriver.

Detta var lite tangentbordsord från mig (det fina/fula med dem är att man kan radera och skriva om hur många gånger man vill).

//Jk

Kommentera

Publiceras ej