Samband

0kommentarer

Hur hittar man samband mellan barocken och rokokon? Det är frågan jag försöker besvara. Lyckas inte överdrivet bra... 

Något som däremot lyckats överdrivet bra är min dag. Den har verkligen roat mig! Vilken dag! Med rokokon och samtiden hittar jag föga förvånande hur många samband som helst. Men vilken lärare har bett mig analysera just den frågeställningen? Kan inte komma på någon, men när den frågan väl dyker opp vet jag svaret. Sambandet är att rokokons ledord lycka har blivit verklighet, alla deras drömmar som konstnärerna försökte måla har samtiden förverkligat, fantasin och kärleken i tavlorna är landskapen vi lever i nu. Titta bara på Antoine Watteaus konstverk, precis som han målade under rokokon lever vi idag. Det om något är väl ett samband som borde belönas - rentav med ett MVG? 



Fantasin, drömmarna, flykten. Idag fantiserade vi om en mystisk liten grotta som vi sedan flydde till. Promenad i oländlig terräng till Yggers grotta med bästa sis. Vilket äventyr!
//Jk

Kommentera

Publiceras ej