Uppskatta nuet

0kommentarer

Om jag inte kan se fåglar dansa i vinden. Fiskars pärlemorskimrande fjäll glittra i vattnet. Bevis på evig kärlek ett vandrande gammalt par med händerna i varandras. En annan människas ögon glittra som solsken på havet. En åker mot en fjärran belägen horisont vart man än blickar. Åsynen av ett bibliotek. Jag suckar högt mitt i mitt vemod. Hur egoistiskt det än må klinga i öronen så är min främsta rädsla här i jordelivet att bli av med synen.

As I have said before: om jag blir blind vill jag vara gammal och vis, så vis att jag lärt mig att leva ett liv utan att se livet. Till dess går mina ögon på sparlåga, och jag försöker uppskatta dem så mycket jag kan. Precis som allt annat. Inte skall man gråta salta droppar, det hjälper inte, de gör bara såren ännu större.
//Jk

Kommentera

Publiceras ej