Bästa mamma

2kommentarer

Är i Viken nu. Försöker ständigt fly från allt jag borde göra. Försöker alltid släta över och låtsas att det inte är jobbigt att gå estetlinje. Vilket det nog egentligen inte är... om man inte har utökat program och läser yoga och franska och annat. Det kanske inte låter krävande, men just nu, kombinerat med träning inför premiären på Östgötateaterns Vintervarité, så är det tufft. Således skönt att komma hem och ha det fint och mysigt med familjen. Mamma har tappat en burk med pepparkakor i golvet så att alla hjärtan är i smulor. Jag såg igenom hennes lömska, men listiga, plan. Jag insåg direkt att hon hade tappat den med flit bara för att hon skulle få önska sig en massa saker. Hon är lurig den där kvinnan! 3 bitar.
//Jk

2 kommentarer

E

28 Nov 2011 21:00

Jag vet iaf vad jag skulle ha önskat mig om jag fått tre bitar; att få vara med min älskade familj, spela spel, äta god mat, bara va eller hittar på något roligt äventyr :-D Kärlek till er <3

Jk

28 Nov 2011 21:34

Åh, kära syster, låt oss göra en massa äventyr när du är hemma. Och så slutar de antingen med att vi:

-hamnar på grännäs en timme i minusgader

-äter turkey leg i tron att det är godis

-hamnar utmed havet på en hemlig plats (där vid de gamla spikarna vet du)

-är i ett främmande land utan pengar

-går på russinutställning

-inte hittar ut ur skog

-promenerar från Öland till Västervik



Mm. <3 Massa minnen har vi och fler skall det bli. Saknar dig som snus. Tänker på dig, min Stjärna.

Kommentera

Publiceras ej