En dag

1kommentarer

En dag skall jag höja mitt ljusa änne mot den heta gudomen som ger oss liv. Gå segrande och genomgå förvandlingen från puppa till fjäril. Att vara puppa och inte flyga är inte som att vara träd utan skugga. Tvärtom. Den där dagen då jag tar mig ur mitt skal, då står solen i zenit. En sällhet då solen skänker skärvor av sitt ljus som vingar fastna de på min kropp. Av strålarna jag flyger, rörd av den varmaste kyssen som någonsin existerat på jorden. Till den dagen skola jag emellertid förbli puppa; fångad i ett skimrande nät, och en skugga, på väg att bli något annat än vad jag varit.
 
//Jk

1 kommentarer

Fridafrej

27 Nov 2011 00:28

Min vän! Vackrare text får man leta efter, men jag orkar inte leta för jag är för trött. Jag lovar att säga till när jag hittat en finare... om den texten ens existerar...

Le,Love&Lev!

Kommentera

Publiceras ej