Bläcksvart

0kommentarer

Hej universum. Jag skall skriva om mörker idag. Är det inte så himla fint att vandra i det? Se skuggor, konturer, en hel värld i periferin. Tidpunkten då gatlyktorna tänds, tänk vad som hänt annars? Då skulle man knappt se handen framför sig. Jag ser inget läskigt eller farligt med mörker. Jag ser stjärnor. Kolla bara opp. Jag skulle kunna skriva en liftares guide till galaxen på bara en halv sida. Kontentan skulle vara: Kolla opp.

Dagens boktips är Liftarens guide till galaxen av Douglas Adams, på ungefär 200-300 sidor skulle jag tippa. Rymdbok indeed, med allt vad det innebär. Förresten, kolla likheten mellan en stjärnhimmel och en bok! Likadana fast olika färger. (Där fick vi även in min åsikt angående raser. Snälla världen, var inte rasister, vi är likadana fast i olika färger.)
Puss i bläcksvarta natten
//Jk

Kommentera

Publiceras ej