FRISK LUFT

1kommentarer


Andas frisk luft (underförstått att jag är hemma i huset i Valdemarsvik). Älskade Viken. Definitionen av "hem" har jag dock inte bestämt, är jag hemma i Viken eller hemma i lägenheten? Det är frågan, men spelar det egentligen någon roll om man har flera hem? Eller inte något hem alls, så länge man känner sig hemma i sig själv?

Dock var själva anledningen till denna vistelse till hemorten av föga smickrande slag. Saknade teven. (Fan! Världsliga ting!) Men... det är ju Babel... Kan inte missa Babel ju... ♥ Jan Guillou är emellertid inte mycket att hänga i julgranen. Anledning nummer två var att det bjöds på god mat idag. Men naturligtvis får man ganska ont i magen av för mycket mat. Hehe. Jag har levt på te, frukt och knäcke senaste dagarna och redan på två timmar här hemma har jag ätit mer än på hela veckan. Dumhuve Jullan! :)

 
Men jag har i alla fall frisk luft.
//Jk

1 kommentarer

Helena von Schantz

09 Sep 2011 22:25

Kärt barn har många hem och det finns - som du säkert lärt dig i idrott och hälsa - en särskild mage där man kan lagra mat för kommande te, frukt och knäckedagar.

Kommentera

Publiceras ej