Solkatter i Stjärnan

0kommentarer

Solkatter stryker omkring här i min Stjärna, de slingrar sig mot väggarna. Jag älskar att de kan ta sig in i den allra mörkaste vrå. De lever utan mat och kan uppträda hur som helst. Av min klocka utan tid blir det som en liten mandarin på väggen. Tusen mandariner och jag hade haft en stjärnhimmel. Jag funderar lite över fenomenet... Solkatt och Stjärna borde ju fungera på nästan samma sätt, eller hur? Lite i alla fall. För solen lyser ju genom Stjärnan likt den lyser genom min klocka utan tid, reflekterar ljuset och strålar tusenfalt... (Fast är inte solen också en stjärna?) Jag har inte en aning om Solkatter är detsamma som Stjärnor. Men att båda besöker Stjärnan, det är åtminstone en sak som är säker.
Nu skall jag göra en undersökning om huruvida användningen av ordet stjärna har ökat något under de senaste månaderna... Hehe. 
//Jk

Kommentera

Publiceras ej