Det bästa under solen

1kommentarer

Nu kommer ett inlägg om min lördag, en dag jag vill minnas så länge jag får låna tid här på jorden.
 
Vi hade föreberett inför denna dag i flera månader. Sett fram emot den, och skall jag vara ärlig, också stundvis tvivlat. Sonja, Maja, Frida, Linda, Klara, Anna, Maja, jag och Cristian. Vi är nio fina elever som donat, marknadsfört oss, fixat/sålt biljetter, satt ihop ett fungerande koncept och placerat numren så att de framförs där de passar som bäst i showen osv. Vi, engagerade elever, har klarat allt det där som det innebär med en välgörehetsföreställning/julshow.
 
 
Jag blir våt i ögonen när jag skiver om det, för vi fixade allt själva, vi gjorde det tillsammans, och vi gjorde till och med braksucce! (Älskar ordet haha!) Ett under av eufori stärkte min kropp när den var som tröttast, det var inte enkelt att orka med all stress som det innebar att ordna en hel föreställning. Först hade man knappt hunnit, eller kunnat, sova på en vecka. Sen blev det lördag och vi gick opp i ottan och värmde opp och kramade om varandra. Hälsade på eleverna från Råsslaskolan (som vi haft lektioner med enligt Kenya-projektet och gjort en koreografi till) och alla andra medverkande; fina ettorna och tvåorna på DeGeergymnasiets danslinje, och så musikarna. Sedan gjorde vi en föreställning, och sålde fika i pausen, sen gjorde vi ytterligare en två-timmars lång föreställning med fikaförsäljning. Så det var ingen rast och vila någonstans för oss treor. 
 
 
Det jag ville föreviga med detta inlägg var väl just att vår tanke gick i uppfyllelse. Detta visar att allt är möjligt så länge man kämpar för det. Vi fick hur mycket beröm som helst, hade gråtorgier och planerade att starta ett danscrew med dansläraren Pia när vi slutat gymnasiet. Vi nådde målet på 20 000 kronor. Och personligen kände jag mig så himla glad, det här är det bästa under solen för mig. Att lyckas med något, i kombination med att dansa och stå på en scen. Hela Kenya-projektet lever opp till detta, det bästa under solen. För vi har ju lyckats även med det. Den 6:e februari drar vi härifrån för några veckor... 
//Jk
 

1 kommentarer

moster

13 Dec 2012 09:29

JAA; ni ska verkligen vara nöjda. NI har gjort ett toppenjobb. SUPERFÖRESTÄLLNING!!!! Synd om dom som inte såg den. Kram

Kommentera

Publiceras ej